Tuesday, May 25, 2010

Labuan Matriculation College(KML) 2002/03 (part 1, maybe)

Title tu macam nostalgic je bunyi nye kan...memories for friends kat KML..

Anyway, masa ke Labuan dlu, my batch was the fifth batch in KML, but the first to stay in the newly ready college. B4 tu klej tak siap lagi, n dgrnye seniors stay kat UMS kampus Labuan. Kampus UMS dengarnya mmg lawa, kat tepi pantai, tapi I’ve never been there. Sbg budak baik, yang aku tau pegi outing kat UK, Labuan Supermarket, etc pastu balik...itu je la life aku, takde nye nak explore2.. Kecuali the time aku ke Dataran Labuan ikut Kak Olianah n family tgk Hari Wilayah, and time jalan2 ngan dia n anak n adik dia.

Dulu, klas2 di KML mula jam 7 pagi n ends at 4/5pm. However, klas2 petang kadang²abis awal. Bile abis awal mulela melepak kat kafe B dgn kawan². Rehat slalunye pkl 8/9/10am n 12/1pm. Kalo tak silap la...correct me if I’m wrong... ;p

As I mentioned earlier, life aku kat matrik dlu sgt ordinary n bosan. Macam buku cite Shin chan ‘Kisah Si Biasa dalam Pengembaraan yang Biasa’. Hahaha.. Ade la a few occassions yang memberi warna pada life aku masa tu.

We were divided into 2 streams, the life science and the physical stream. Dalam hayat n fizikal dibahagi kepada few classes yang besar, kuliah. Dan dalam kuliah lak ada kumpulan2 kecil, tutorial. As for my class, aku budak Hayat 2 Tutorial 14 (H2T14). And every tutorial ni guided by mentors.

Masa tu rapat dengan Suri, Azizi, Dayang, krol, Raop, Nana, Intan, Awie, n the rest of the class la...eheheh... Sinah lak aku tak rapat sgt masa tu, dia ni asal kuliah lain, n masuk klas kitorg pn tak lama...Mentor masa tu Ms Halina, rasanya, pas dia ikut hubby dia ke Catagena, Spain kitorg takde mentor lg kot... everyone loves her..and still do. J

Most of the days after klas Krol temankan aku makan. Kesian member, dah kenyang pn terpaksa temankan aku makan. Thanks K, sbb rajin melayan kerenah kamek yang tahpapa...ahahah...he’s a very good friend. Seronok berkawan dgn dia.

Selalunya, kuliah n tutorial pagi, petang lak utk lab n tutorials. Kesian lecturers aku, sbb aku ni agak lembab..uhuhuhu...Tapi syukurlah, aku lulus kan...Sbnrnye, bukan lembab, bitamin M terlebih...

Yang seronoknya bila buat experiment Kimia n Biologi. Tak ingat la sama meja ngan sape...Tapi paling seronok of course la Biologi(pada aku la). Dlu zaman hp blum ada camera, so takleh nak snap pics of tikus yang kitorg bedah. The whole class pn bau formalin. Form 5 bedah katak, matrik bedah tikus. Semua pn berebut nak bedah tikus. Ahahah...Kesian Cik Ti yang tidak berdosa dan comel itu...Aku rasa la, masa tu bedah tikus tu sbnrnya lebih kepada untuk keseronokan berbanding nak blaja..ahahahah...

Satu lagi eksperimen seronok, kira kepekatan darah(eh, yeke?). Tak ingat sangat la...Tapi yang pastinya hati ayam tu dihancurkan dengan menggunakan rod kaca di dalam tabung uji. Ade gak member yang cam nak muntah, tapi tak ingat sape.

Tapi satu experimen paling hampeh yang kitorg buat yang aku takkan lupa. Kira butir jagung, untuk experiment genetik, hybrid. Semua kitorg kira, tapi takde sorang pn dalam grup kitorg dapat jumlah butir yang betul, sbb calculation semua cam salah je..ahahahha...penat tul kira butir jagung mstu, itu ler yang aku minat pasal mendel nye genetic hybrid theory..ahahahah...Bosan de, klaka pn ade gak mstu...

Dalam kuliah, Mel duduk seblah aku memula. Then Awie lak...Bile boring dalam kuliah, ngantuk yang amat tapi takleh tdo, kitorg borak la...blaja bahasa Mandarin, cite pasal f4, david tao, Meteor Garden, Jay Chou, etc dari Awie. Awie yang ebrtanggungjawab buat aku gile artis2 taiwan nih,...hahahah... Awie ni kuat tdo. Kalo rehat 10 minit pn dia boleh tdo.haha.. Malam2 kalo aku bosan aku akan ke bilik Awie, lepak ngan dia n Al...Dorg slumber jek, tapi pandai..Skang ni rasanya dua2 tgh wat housemanship, kat ne aku tak tau. Al amik medic kat USM, Awie lak kat Uni Padjajaran, Bandung. Lama dah tak chat ngan Awie..Rindu kat dia..

0 butterflies: